woensdag 3 december 2008

"Ik Vertrek"


Lies neemt geen afscheid van het team.
Nee, het team neemt afscheid van Lies.


Amsterdam, 02-12-2008

Vandaag nam het team(Buitenhof 4-6) afscheid van hun leidinggevende. Dit deden ze op hun eigen manier, zoals ze dat met al eerder vertrokken mensen hadden gedaan. Ik had gevraagd of ik er ook bij mocht zijn en gelukkig voor mij was dit geen probleem. Om 4 uur moest ik nog even een hele kaas ophalen, omdat dat iets is wat we in Denemarken niet kunnen kopen. In de Damstraat zit een kaasboer, maar het blijft een crime om om die tijd zaken te doen in de binnenstad van Amsterdam en dan ook nog ergens op tijd aan te komen. Ik was dus pas om 16:20 in de Buitenhof. Blijkbaar was er nog veel voor te bereiden, want ik werd ook nog verzocht om Lies maar even op te zoeken op haar kantoor, we zouden wel geroepen worden.

Ongeveer 20 minuten later werd er gebeld en moest Lies naar beneden komen. Hier zat het hele team in de nieuwe zaal(met het podium, geen idee hoe dat heet) van de Buitenhof.. Eerst maar eten, een aantal mensen hadden weer de lekkerste dingen gekookt. Lies kreeg een slab om en werd in een rolstoel gedouwd. Ze kreeg een aangepast bestek en mocht als eerste eten uit kiezen. Ik nam als tweede en de rest volgde. Iedereen aan tafel en smikkelen en smullen maar, want de exotische gerechten smaakten verrukkelijk. Het was erg gezellig. Natuurlijk was er een kleine sketch, opgevoerd door Anne, Inge en Marja. Ze hadden met een decor van zeilen en planken en een tent, StaySail over 6 maanden uitgebeeld en het thema was het programma "Ik vertrek".

Het begon dus met Inge die als interviewer Anne(Lies Vermeer) volgde die in de keuken 's morgens een ontbijt aan het maken was voor 2 gasten. Deze 2 gasten waren uit de tent gekomen(2 figuranten want er was geen tekst voor hun bedacht{Stuur me hun namen even, dan kan ik het erin zetten}) en zaten te wachten op het ontbijt. Zoals een ongeduldige Cordaan klant het betaamd zaten ze met het bestek op tafel 1,2,3,4, komt er nog.... te doen. Marja(Ton Vermeer) voor deze gelegenheid in zeilbroek en opplak en val er weer af snor(grote zwarte snor), stond met gereedschap een lekke boot te repareren. Het werd steeds hectischer, want Lies had de mobiel van haar oude werk meegenomen en werd steeds door oude collega's en "collega's" gebeld.Of Lies nog een antwoord wist voor een probleem in Amsterdam, of of een van de "collega's" (met een hele berg fijne klanten)mocht langs komen. Zoals van een cabaret mag worden verwacht, was het best scherp, maar wel erg goed. Aan het eind van de sketch waren verschillende mensen aan bod geweest en was het stress in "StaySail.Danmark over 6 maanden". De gasten waren erg ongeduldig en Ton(Marja) bemoeide zich ermee, Lies(Anne) werd zo boos dat de oorzaak van alle stress er aan moest geloven: de mobiel van de Buitenhof nam een sierlijke vlucht van ongeveer 10 m en daarmee was het probleem opgelost. Open doekje voor de spelers.

Ze kwamen met een schitterend cadeau van het toneel(vuurkorf, brændsel, lampjes en een doos met echte Hollandse produkten). Ik ben blij dat ik me groot kon houden want het was een emotioneel gebeuren. Lies had voor iedereen een cadeautje uitgezocht(ik heb wel geholpen hoor) en voor iedereen van het team een hartelijk woord bij het uitreiken. Als laatste was Susan aan de beurt en de beide dames waren compleet ontroeid.

Vlak voor 8 uur hebben we opgeruimd en is een ieder weer naar huis gegaan. Wij hebben Eddie nog even in Zaanstad afgezet en waren om bijna 9 uur thuis. Nog even een mail:" Tak for sidst" geschreven en dan de biene omhoog.

Ik vertrek vandaag naar DK en Lies volgt op zaterdag. Zij heeft vanavond nog een afscheid van bewoners en andere mederwerkers.

Lies en ik hopen dat de vrienden die we hebben gemaakt in de afgelopen 3.5 jaar naar Denamrken zullen blijven komen en in ieder geval contact zullen houden met de mail, skype en telefoon. Wij zullen zeker proberen in de wintertijd wat Hollandse bezoeken te doen.

Buiten dat jullie als vrienden welkom zijn, kunnen we ook nog wat klanditie gebruiken, dus promoot ons aan iedereen die je kent, of kom er zelf van profiteren om eens bediend te worden door je voormalig leidinggevende.

Groeten Ton
(Foto's volgen)

1 opmerking:

Anita Meijer zei

Hé die Ton, waar blijven de foto's?

Liefs van Anita van het andere eiland (IJburg)
Heb dus je blog gevonden!