donderdag 1 januari 2009

6 Catten op reis


Cats on the Prowl
BNR Watersport uit Egmond Binnen meldde op hun Site dat ze leuke Catamarans in de aanbieding hadden. Dus zijn Stefan en ik eens gaan kijken. Even zoeken en uiteindelijk vinden we een bollenbedrijf en helemaal achterin een terrein met opslag van Catamarans van particulieren en van BNR voor de verkoop. Als beginnend reder zoeken we boten die ok zijn om te zeilen en dus kwalitatief voldoen. Uiterlijk en leeftijd zijn van minder belang. Alle boten worden zaterdag na de kerst geinspecteerd op zeewaardigheid en ook bevonden. Sommige boten moeten worden schoongemaakt en 1 zelfs geschuurd en opnieuw in de gelcoat. Het is reuze koud als we de hele actie uitvoeren en de losse delen worden zo snel mogelijk in de bus gedaan.




Zondags bouwen we de hele bubs nog eens om en is er toch nog plaats voor matrassen en een fiets. Maandags halen we de Cats op bij BNR en de combinatie is 2,55m breed en 16m lang. Onderweg komen we er achter dat er geen breedte verlichting op de trailer zit en de hele handel langzaam in het donker verdwijnt. Hoe lossen we dit op, op mijn eigen cattrailer hebben we de aanpassingen gedaan: breedte verlichting en lengte verlichting. Even naar de Praxis en fietsledlampjes halen, ook nog een sjorband extra om een ietwat losse mast vast te zetten. De lampjes zijn een perfecte oplossing, ik kan nu uitstekend zien waar de trailer is.
Onderweg op de A1 tussen Bremen en Hamburg zijn een paar baustellen en die zijn ontzettend smal, zo smal dat je je hart vast houdt als er iemand je inhaalt. Gelukkig reden wij achter een speciaal transport van ca. 3,5m breed die de hele weg bezet hield. Ik kon hun helpen door breed op te gaan rijden en zag van te voren wanneer het smal werd. Niemand wilde ons inhalen, want de oranje zwaailichten van hun schrokken ze wel af.





Na een vermoeiende tocht door die grote aanhanger, komt aan het einde van Duitsland de færge naar Denemarken. Even uitrusten voordat we aan het laatste stukje beginnen. Even een kleine discussie aan de kassa: "Privat oder Geschäftlich?". Privat natuurlijk. Waar ik dit keer niet over hoefde te discussieren was boven of beneden. Met de aanhanger mocht ik bij de vrachtwagens blijven.




Met een prachtig mooi trekkertje(Yanmar YM14 Grasmaaier) kunnen we allerlei zaken over het erf scheuren.


2 opmerkingen:

Anita Meijer zei

Voor mij is het de eerste kee

r 'bloggen', moet me dus door allerlei wachtwoorden heenbijten. Hoop dat het lukt.

6 catten? Ik dacht dat jullie 1 BM hadden gehad. Hoe is deze 'gezinsuitbreiding' tot stand gekomen?

Wel genoeg opslagruimte, of nu al een extra loods huren? :)

Lilli zei

Hoooooi Allemaaaaaal!
Gaat het allemaal goed?
Hier wel hoor,
Het begint er al heel leuk uit te zien daar. En het uitzicht en de omgeving is ook heel mooi. Het lijkt me heel leuk om een keer langs te komen als jullie het minder druk hebben.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx Lilli